Handelsbetingelser

Velkommen til Compliments.dk online shop

Disse handelsbetingelser er gældende for privat salg

Compliments
Gartex A/S
Vesterballevej 10
7000 Fredericia
Danmark
CVR: 21551449

Hvis du skulle have spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os:
Via e-mail hello@compliments.dk
Telefon +45 7624 0666 - alle hverdage mellem kl. 10-15.

BESTILLING

Som privat kunde kan du kun foretage bestillinger på Compliments.dk.

Vi tager således ikke imod ordrer ved henvendelse via telefon eller e-mail. Sproget er dansk, men oplysninger til bestilling kan udfyldes på engelsk. Du modtager via e-mail en ordrebekræftelse med information på din bestilling.

VIGTIGT: Gem ordrebekræftelsen, da denne også er gældende som reklamationsbevis. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke vil være tilgængelige på Compliments.dk.

Når du har gennemført din betaling, vises en kvittering på din skærm. Fra dette tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Hvis der er sket en fejl og har rettelser til din bestilling kontakt os på hello@compliments.dk. Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om ”Fortrydelsesret” - læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

FORBEHOLD FOR PRIS-, TRYKFEJL OG UDSOLGTE VARER

Vi gør vores bedste for at opdatere compliments.dk, samt sikre at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Der kan dog forekomme fejl på lageret, priser, tilbud, beskrivelser og lagerbeholdning. Gartex tager derfor forbehold for prisfejl, trykfejl, samt udsolgte varer.

BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler:
VISA
MasterCard
Mobile Pay

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det godkendte beløb ved købet og opkræves ikke gebyrer for betaling med betalingskort. Ved betaling vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV)). Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også forekomme andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

PRISER OG VALUTA

Alle de anførte priser er inklusiv 25% dansk moms, skatter og afgifter.

Der kan betales i følgende valutaer:

Danske kroner (DKK)
Euro (EUR)

Bemærk venligst, at ændringen af land hvortil leveringen skal ske, kan have indflydelse på priser og leveringsomkostninger. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Der tages forbehold for trykfejl ved angivelse af priser m.m.

LEVERING

Vi leverer til følgende lande:

  • Danmark
  • Belgien
  • Finland
  • Frankrig
  • Holland
  • Sverige
  • Tyskland
  • Østrig

Ønskes levering til andre lande end de nævnte kontakt os på hello@compliments.dk

Der leveres med GLS til GLS pakkeshop eller firmaadresse.

For ordrer til Danmark er der gratis levering for ordrer på et samlet beløb på minimum DKK 499,00 eksklusiv fragt.

For ordrer til Danmark på mindre end 499,00 DKK vil der blive opkrævet fragt kr. 65,00.

For ordrer til udlandet er der gratis levering for alle ordrer på et samlet beløb på minimum 750,00 DKK.

For ordrer til udlandet på mindre end 750,00 DKK bliver der tillagt fragt 110,00 DKK.

Compliments.dk tilstræber at afsende din bestilling indenfor 3 hverdage efter bestillingstidspunktet. Ved ferie og helligdage skal der beregnes længere behandlingstid.

Er en vare, du har bestilt, ikke fysisk på lageret, vil vi kontakte dig – og din betaling vil blive annulleret.

Så snart vi har afsendt dine varer, modtager du en forsendelsesbekræftelse via e-mail med et tracking-nummer på din forsendelse. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen.

Ser emballagen ud til at være skadet ved levering, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

DEL-LEVERINGER

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage delleveringer. Delleveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret, såfremt din bestilling opdeles. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved delleveringer. Vi trækker først betaling for eventuelle restordre, når disse afsendes.

FORTRYDELSESRET

Hos Compliments.dk har du 30 dages fuld fortrydelsesret efter 'Lov om visse forbrugeraftaler'. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. delleveringer), udløber fortrydelsesretten 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til fragtmand senest 30 dage fra den dato, hvor du har informeret os om din fortrydelse.

RETURNERING VED FORTRYDELSE

Hvis du fortryder dit køb skal du udfylde retursedlen der følger med din pakke, og vedlægge denne sammen med de varer, du ønsker at returnere.

Du kan kontakte hello@compliments.dk for forudbetalt returlabel, som kan anvendes ved indlevering i GLS pakkeshop.

Vælger du ikke, at benytte returlabel fremsendt af Compliments, afholder du selv udgiften for returnering af varen. Varer returneret portofrit eller pr. efterkrav til Compliments nægtes modtagelse.

Har du bestilt levering uden for Danmark, er du ikke omfattet af gratis retur og afholder derfor selv udgiften for returnering af varen.

Du skal returnere varer til vores adresse:

Compliments
Gartex A/S
Vesterballevej 10
7000 Fredericia
Danmark

Venligst mærk forsendelsen tydeligt: Retur Web

OMBYTNING

Vi kan desværre ikke bytte varen til en anden. Hvis du ønsker en anden vare, beder vi dig returnere den modtaget vare og på ny bestille den ønskede vare på Compliments.dk.

TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder et køb, refunderer vi den vedrørende betaling modtaget fra dig, herunder evt. leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb. I sådanne tilfælde refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Tilbagebetaling af pengene sker ved elektronisk tilbageførsel på betalingskortet, som blev benyttede ved bestillingen. Tilbagebetaling tager 2-14 dage før det blive krediteret til din konto. Tiden afhænger af hvilken bank eller kortudsteder du har. Hvis det ikke er muligt at gennemføre tilbagebetaling til kortet (f.eks. hvis kortet er blevet afvist, annulleret eller er udløbet), kontakter vi dig.

MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare mod forventning skulle lide af en mangel eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte os på hello@compliments.dk eller telefon +45 7624 0666.

Kan du allerede konstatere manglen på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  1. Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når din ordre er behandlet af kundeservice.
  2. Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når kundeservice har behandlet returvaren, forudsat at vi kan levere en tilsvarende vare.
  3. Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen.

REKLAMATION

Der er 2 års reklamationsret på alle varer på Compliments.dk. Skulle du være uheldig at modtage en vare, der er defekt, ombyttes eller repareres varen afhængig af den konkrete situation. I visse tilfælde har du også ret til at få et passende afslag i prisen. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og defekten ikke er opstået som følge af dårlig vedligeholdelse, mishandling, misbrug, er forsøgt ændret eller fejlen er opstået ved almindelig langvarig slidtage påført ved brug af varen.

Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter du har konstateret fejl eller mangel på varen.

Hvis du ønsker at returnere en mangelfuld vare, skal du kontakte os på hello@compliments.dk eller telefon +45 7624 0666 for et returnummer og forudbetalt returlabel til GLS pakkeshop.
Returnummer skal påføres din modtaget ordrebekræftelse (på e-mail ved køb) samt udvendig på selve returforsendelsen. Reklamation uden returnummer accepteres IKKE. Hvis du har spørgsmål til retur eller reklamation er du velkommen til sende os en mail på hello@compliments.dk.

Adresse til returvare:
Compliments
Gartex A/S
Vesterballevej 10
7000 Fredericia
Danmark

Pakken skal mærkes med returnummer.

Ved berettiget reklamation refunderes evt. opkrævede fragtomkostninger ved købet.

Du skal sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen og ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Derfor er det vigtigt at gemme kvittering/foto af anvendte returlabel.

BEMÆRK: Såfremt reklamationen vurderes uberettiget, vil du blive faktureret et beløb svarende til dækning af vores forsendelsesomkostninger ved at sende den retur.

Ved en berettiget reklamation har Compliments brug for oplysninger om registreringsnummer samt kontonummer for din bankkonto. Sådanne oplysninger er ikke følsomme, og kan derfor sendes til Compliments på hello@compliments.dk.

ANDRE FORHOLD

Force Majeure. Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Klageadgang

Hvis der forekommer komplikationer kontakt os gerne på hello@compliments.dk.

Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med vores kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet her

  

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

PERSONDATA/COOKIES

Ved at benytte Compliments.dk accepterer du, at vi anvender cookies. En cookie er en tekstfil, der lagres på din computer, smartphone eller anden digitale enhed for at kunne genkende webstedet. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus. Uden brug af cookies kan Compliments.dk ikke sikre dit besøg. Derfor kan du ikke besøge shoppen uden at acceptere de cookies, vi sender til dig. De cookies, vi sender, er på ingen måde farlige for din computer. Vi benytter dem udelukkende til at give dig den bedste oplevelse.

Du kan i din browser vælge en bestemt indstilling, hvorefter du får en meddelelse, inden et websted sender en cookie til din computer. Herefter kan du acceptere eller afvise cookie'en. Husk at hvis du afviser, kan du ikke shoppe her på Compliments.dk. Du kan også vælge, at du ikke ønsker at modtage cookies. Eftersom de enkelte browsere fungerer forskelligt, foreslår vi dig at søge i din hjælpemenu for at finde indstillingen i netop din browser. Her kan du også blive informeret om, hvordan man sletter cookies på sin computer.

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores afsnit omkring logstatistik, som omhandler Compliments’ brug af de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Compliments.dk i øvrigt.

LOGSTATISTIK

Logstatistik bruges på Compliments.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvordan besøgende bruger vores website.

På Compliments.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet for dig som bruger. Vi ønsker, at dit besøg hos os skal være så relevant som muligt, og vil gøre vort yderste for at vise dig netop de produkter, du foretrækker.

For at du kan indgå en aftale med os via webshoppen, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig samt give den bedst mulige service i fremtiden. Personoplysningerne registreres hos Compliments.dk, og opbevares i min. 5 år (i henhold til bogføringsloven). Vi opbevarer eller transmittere ikke kundeoplysninger krypteret. Betalingsoplysninger transmitteres naturligvis krypteret. Oplysninger afgivet til Compliments.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger, du ikke selv har afgivet. Jf persondataloven har du som registreret hos Compliments.dk ret til at gøre indsigelse mod registreringen og ligeledes ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Gartex A/S via e-mail hello@compliments.dk.

MARKEDSFØRING

Hos compliments.dk kan du vælge at modtage vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet indeholder information om Compliments og vores varer, relevante tilbud, konkurrencer mm. Du kan til enhver tid framelde dig dette igen.

KONTAKT

Du er altid velkommen til at kontakte Compliments, hvis du har spørgsmål eller kommentarer.

Compliments
Gartex A/S
Vesterballevej 10
7000 Fredericia Danmark
E-mail: hello@compliments.dk
Tel.: +45 7624 0666 alle hverdage mellem kl. 10-15.

ANVENDELSE AF COMPLIMENTS.DK

Det er ikke tilladt at anvende Compliments.dk på en sådan måde, at det kan medføre afbrydelse, beskadigelse eller forringelse af eller adgang til websitet, til svigagtige formål eller i forbindelse med en kriminel handling eller andre ulovlige aktiviteter. Compliments.dk må alene anvendes i marketing relaterede sammenhænge mod Compliments skriftlige accept.