Levering og returnering
LEVERING
Vi leverer til følgende lande:
- Danmark
- Belgien
- Finland
- Frankrig
- Holland
- Sverige
- Tyskland
- Østrig
Ønskes levering til andre lande end de nævnte kontakt os på hello@compliments.dk
Der leveres med GLS til GLS pakkeshop eller firmaadresse.
For ordrer til Danmark er der gratis levering for ordrer på et samlet beløb på minimum DKK 499,00 eksklusiv fragt.
For ordrer til Danmark på mindre end 499,00 DKK vil der blive opkrævet fragt kr. 65,00.
For ordrer til udlandet er der gratis levering for alle ordrer på et samlet beløb på minimum 750,00 DKK.
For ordrer til udlandet på mindre end 750,00 DKK bliver der tillagt fragt 110,00 DKK.
Vi bestræber os på at afsende din ordre samme dag, hvis den er afgivet inden kl. 11 på en hverdag. Ved ferie og helligdage skal der beregnes længere behandlingstid. Du modtager normalt din ordre af GLS inden for 2-3 hverdage.
Er en vare, du har bestilt, ikke fysisk på lageret, vil vi kontakte dig – og din betaling vil blive annulleret.
Så snart vi har afsendt dine varer, modtager du en forsendelsesbekræftelse via e-mail med et tracking-nummer på din forsendelse. Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen.
Ser emballagen ud til at være skadet ved levering, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".
DEL-LEVERINGER
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage delleveringer. Delleveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret, såfremt din bestilling opdeles. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved delleveringer. Vi trækker først betaling for eventuelle restordre, når disse afsendes.
FORTRYDELSESRET
Hos Compliments.dk har du 30 dages fuld fortrydelsesret efter 'Lov om visse forbrugeraftaler'. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. delleveringer), udløber fortrydelsesretten 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til fragtmand senest 30 dage fra den dato, hvor du har informeret os om din fortrydelse.
NEM RETURNERING VED FORTRYDELSE
Hvis du fortryder dit køb skal du udfylde retursedlen der følger med din pakke, og vedlægge denne sammen med de varer, du ønsker at returnere.
Du kan kontakte hello@compliments.dk for forudbetalt returlabel, som kan anvendes ved indlevering i GLS pakkeshop. Når du benytter dig af vores returlabel, er din returforsendelse forsikret ved returnering igennem vores fragtaftale. Benyttelse af returlabel koster dig 50 kr., og vil blive fratrukket dit købsbeløb, når vi behandler din returnering.
Varer returneret portofrit eller pr. efterkrav til Compliments nægtes modtagelse.
Du skal returnere varer til vores adresse:
Compliments
Gartex A/S
Vesterballevej 10
7000 Fredericia
Danmark
Venligst mærk forsendelsen tydeligt: Retur Web / Ordrenr.
OMBYTNING
Vi kan desværre ikke bytte varen til en anden. Hvis du ønsker en anden vare, beder vi dig returnere den modtaget vare og på ny bestille den ønskede vare på Compliments.dk.
TILBAGEBETALING
Hvis du fortryder et køb, refunderer vi den vedrørende betaling modtaget fra dig, herunder evt. leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb. I sådanne tilfælde refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.
Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Tilbagebetaling af pengene sker ved elektronisk tilbageførsel på betalingskortet, som blev benyttede ved bestillingen. Tilbagebetaling tager 2-14 dage før det blive krediteret til din konto. Tiden afhænger af hvilken bank eller kortudsteder du har. Hvis det ikke er muligt at gennemføre tilbagebetaling til kortet (f.eks. hvis kortet er blevet afvist, annulleret eller er udløbet), kontakter vi dig.
MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER
Hvis din vare mod forventning skulle lide af en mangel eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte os på hello@compliments.dk eller telefon +45 7624 0666.
Kan du allerede konstatere manglen på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.
I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:
- Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når din ordre er behandlet af kundeservice.
- Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når kundeservice har behandlet returvaren, forudsat at vi kan levere en tilsvarende vare.
- Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen.
REKLAMATION
Der er 2 års reklamationsret på alle varer på Compliments.dk. Skulle du være uheldig at modtage en vare, der er defekt, ombyttes eller repareres varen afhængig af den konkrete situation. I visse tilfælde har du også ret til at få et passende afslag i prisen. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og defekten ikke er opstået som følge af dårlig vedligeholdelse, mishandling, misbrug, er forsøgt ændret eller fejlen er opstået ved almindelig langvarig slidtage påført ved brug af varen.
Reklamationen skal ske inden for rimelig tid, efter du har konstateret fejl eller mangel på varen.
Hvis du ønsker at returnere en mangelfuld vare, skal du kontakte os på hello@compliments.dk eller telefon +45 7624 0666 for et returnummer og forudbetalt returlabel til GLS pakkeshop.
Returnummer skal påføres din modtaget ordrebekræftelse (på e-mail ved køb) samt udvendig på selve returforsendelsen. Reklamation uden returnummer accepteres IKKE. Hvis du har spørgsmål til retur eller reklamation er du velkommen til sende os en mail på hello@compliments.dk.
Adresse til returvare:
Compliments
Gartex A/S
Vesterballevej 10
7000 Fredericia
Danmark
Pakken skal mærkes med returnummer.
Ved berettiget reklamation refunderes evt. opkrævede fragtomkostninger ved købet.
Du skal sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen og ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Derfor er det vigtigt at gemme kvittering/foto af anvendte returlabel.
BEMÆRK: Såfremt reklamationen vurderes uberettiget, vil du blive faktureret et beløb svarende til dækning af vores forsendelsesomkostninger ved at sende den retur.
Ved en berettiget reklamation har Compliments brug for oplysninger om registreringsnummer samt kontonummer for din bankkonto. Sådanne oplysninger er ikke følsomme, og kan derfor sendes til Compliments på hello@compliments.dk.